måndag 3 mars 2014



















Det börjar bli dags att sätta frön. Ja inte alla förstås, men till de plantor som behöver lite extra tid på sig att växa sig starka och kraftiga. Chiliplantan är en av dem, tomaten en annan. Vid de tillfällen jag tagit mig an en tomatplanta har det just varit på det sättet, dvs jag har köpt en färdig planta. I år tänkte jag försöka mig på att dra upp ett par plantor från frö. Vi får se hur det går. Jag ska i alla fall ge det ett seriöst försök och lägga ner all min kärlek och omvårdnad på dem. I slutet av sommaren har vi svaret.

Förra årets odling i pallkrage blev ju som vi alla vet en riktig succé. En av de blommor som fanns med i fröpåsen med namnet sommarblommor var Blodklöver. Det var något av det vackraste jag sett i klöverväg. Precis som namnet avslöjar var den blodröd och i form av en droppe. Jag såg att Weibulls sålde just denna vackra lilla blomma som frö nu. Jag tror bestämt att det ska få växa några tuvor av den sorten vid sommarstugan i år också. Jag längtar tills odlingssäsongen drar igång på riktigt!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar