söndag 16 mars 2014



















Jag vill bara passa på att skicka en hälsning från Drak-Ulla. Fullmånen vakar över oss som en jättelik sötvattenspärla på himlen. Idag var jag beredd. Ända sedan jag såg fullmånen i samma sekund som den steg över horisonten i höstas, har jag velat se den igen. Idag var det dags. Jag tog mig upp på toppen av Hammarbybacken och väntade enligt alla konstens regler. Strax efter kl 18 visade den sig som en röd skärva vid horisonten. När hela månen krupit över kanten var den orange som en apelsin. Så otroligt vacker! Jag hade kameran med mig och fotograferade för allt vad tygeln höll.
Medan jag stod där och hänfördes med min kamera joggade människor förbi, ivriga över att nå sitt bästa resultat för veckan. Kanske skulle magrutorna visa sig snart. Alla tycktes faktiskt helt omedvetna om fullmånens närvaro på himlavalvet. Eller så brydde de sig helt enkelt inte om detta storslagna sceneri.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar