torsdag 6 mars 2014



















Till er som ännu inte har haft möjlighet eller brytt er om att ägna en timma varje onsdag åt Jills Veranda, vill jag säga, passa på att se det på SVTPlay nu. Det är väl investerad tid vill jag lova. Sällan har jag blivit så berörd av en programserie på TV som den här. Den har svept runt över precis alla färger på min känslopalett och det känns faktiskt ruskigt trist att den senaste veckans program satte punkt för en helt fantastisk serie. Agnes-Lo Åkerlind och hennes produktionsteam med Jill i spetsen har lyckats göra ett program som tar musik på allvar, utan varken tävlingsinslag eller lekunderhållning. Ett program som kilar sig in under huden djupare än alla andra. Det är intelligent, snyggt och medmänskligt. Kristallenjuryn lär inte ha speciellt svårt att göra sitt val för 2014 års bästa program. Kom ihåg var ni hörde det. Titta nu.

Det kändes nästan lite vårigt i luften när jag stack ut näsan idag. Ni vet när vinterjackan plötsligt känns lite för varm och halsduken ska vi inte tala om. Solen sken och det värmde faktiskt en aning på kinden när jag gick i det knastrande och ganska dammiga gruset över parkeringen. Som ni ser finns det fler som fått vårkänslor. Den lilla eken har tagit fart och det är inte särskilt svårt att hälsa den välkommen till ytterligare en säsong i min fönsterkarm.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar