fredag 21 mars 2014



















Jag vet inte riktigt hur jag ska klä mig. Ena dagen får jag skotta ut bilen, nästa dag kvittrar fåglarna i kapp och vårfloden forsar över gatorna. Man får liksom gardera sig med mössan i väskan och vinterjackan lite nonchalant uppknäppt i halsen. 
Jag tror jag får lägga mina förväntningar på våren åt sidan för ett tag och koncentrera mig på att inne i min fönsterkarm, under odlingslampan växer det så det knakar. Det är underbart att se! Jag vårdar de små skotten som mina bebisar och än så länge uppskattar de min omvårdnad. Jag kan redan nu drömma mig bort till sommaren och tänka på hur vackert de kommer att blomma och hur söta de små tomaterna blir. Kanske skulle jag skola om mig och komma ut på andra sidan som trädgårdsmästare? Eller är det kanske förväntningarna på våren som är själva tjusningen? Jag stannar jag nog kvar i fotograffacket ett litet tag till i alla fall.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar