tisdag 12 mars 2013



















De flesta av oss vill nog sitta i allsköns ro med dörren stängd och göra det som göras ska på toaletten. Det är inte för inte det kallas hemlighuset tänker jag. Om man inte kan uppbringa en enda stund för sig själv resten av dagen så kanske möjligheten finns när toalettbestyren är i antågande.

Idag var jag stationerad i innerstan. Där fick jag uppleva det som jag hittills bara läst om i moderna inredningstidningar. Ett inglasat badrum, i  ena änden av vardagsrummet. Utan dörr, men med lila sammetsdrapperi. Vad mer kan man väl begära? 
Personligen skulle jag ha mycket svårt att finna ro i ett sådant badrum och jag skulle antagligen dras med både förstoppning och andra olägenheter. Jag vill vara i fred på toaletten. Men jag talar givetvis inte för hela befolkningen och idag fick jag alltså uppdraget att sälja in just den här detaljen och resten av lägenheten på ett så smakfullt sätt som möjligt. 
Det ska bli mycket spännande att följa fortsättningen. Visserligen ligger lägenheten på en såpass fashionabel adress att den antagligen omnämns som våning. Men för min del skulle det falla på toadörren. Eller avsaknaden av densamma.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar