onsdag 27 mars 2013



















Nu får jag sota för att jag inte kunde hålla mig ett tag till med frösådden. De små örtplantorna har fått lite för lite ljus och ranglat iväg på höjden utan varken vett eller sans. Basilikan är värst av alla och idag såg jag ingen annan utväg än att plantera om dem i större kruka. Vi får se hur det går för dem i vår, än så länge är det ingen vacker syn vill jag lova. 
Nytt för i år är de små fingerborgsblommorna. Förra sommaren köpte jag färdiga plantor till sommarstugan och de strösslade av sig rejält med frön frampå höstkanten. Några av dem samlade jag upp och satte nu för ett tag sedan. Det kändes som att vartenda frö kom upp. Nu har jag gallrat rejält och resultatet ser ni alltså här ovanför. Det ska bli spännande att se om jag lyckas få dem att hinna blomma innan säsongen är över.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar