torsdag 21 mars 2013



















Det är så svårt att välja när det finns för stort utbud. På hyllan i Konsum fanns det inte mindre än nio olika sorters te av samma märke. Hur i hela friden ska man kunna välja då? En klok person har lärt mig att man vid dessa tillfällen av velighet ska hålla sig till tvåminuters-regeln. Den innebär att man under inga omständigheter få stå och vela i mer än dessa två minuter. För er som inte lider av beslutsångest kan det te sig som en evighet att ha 120 sekunder på sig för att att fatta ett beslut. Men för mig, kan tiden gå fort när för och nackdelar börjar vägas emot varandra.

Nåväl, jag kom hem med en tesort till slut idag. Lemongrass och Ginger blev det. Jag tänkte att det kanske kunde passa vid nästa tillfälle av förkylning. Jag är beredd.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar