måndag 4 mars 2013



















Föregående vecka avslutades på Djurö. Ju längre ut i Skärgården man kommer, desto djupare ligger snön. Jag väljer fortfarande alltid vinterkängorna när jag blir stationerad ute i ödemarken. Den här gången är jag extra glad för det, då jag fick pulsa med snö upp till höften för att ta en vettig bild av en gigantisk trädgård. 

För att råda bot på snön och avsaknaden av vår var jag helt enkelt tvungen att åka hem och så lite frön. Som vanligt kommer jag låta min kryddträdgård få stort utrymme. Örterna brukar gå åt som smör i solsken under sommarmånaderna och jag hoppas det tar sig lika bra som vanligt. Jag kunde inte låta bli att så lite chili i år heller. Dock stannade jag vid två sorter eftersom de tar för vana att växa sig så enormt stora. Jag måste ha plats för all grönska också har jag tänkt. Nu är det bara att vänta. Det brukar inte dröja speciellt länge innan de späda små skotten tittar upp. Jag skulle tro att basilikan ropar hej redan innan veckan är slut.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar