onsdag 3 april 2013



















Idag har termometern orkat sig upp och hållit sig kring tiogradersstrecket. Härligt! Faktum är att det varit så pass varmt att det varit lite svettigt med vinterjacka i bilen. Mellan varven har jag fått sticka ut näsan genom fönstret och kunnat njuta av vårvärmen lite. I Nacka kunde man beskåda dessa små tappra blommor i en slänt där solen låg på hela dagen. Kanske är detta ett tecken på att Kung Bore släppt taget en aning?

Under påskhelgen passade jag på att tvätta bilen. Gamla Bettan glänste som en rubin när jag återvände mot Stockholm. Det gör hon inte längre kan jag meddela. Nu när snön börjar smälta undan och vägarna blir torra yr dammet som om det inte fanns någon morgondag. Bilen är därför åter en gammal lortgris.

Hur ska man göra när man har godis kvar i påskägget, men magen inte tål mer varken utseendemässigt eller inombords? Det känns å ena sida oförskämt att inte äta av det man fått, men någonstans måste man sätta en gräns. Under påskhelgen har jag frossat så illa i godis och annat snask att kroppen nu börjar säga ifrån med plötsliga svettningar och annat obehag. Jag måste komma på en lösning till detta tillfälliga sockerberoende.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar