onsdag 10 april 2013



















Nu är den här, sopbilen. Då är det inte långt till vår vill jag lova. Vägarna dammar som vore de grusgångar när man susar fram. Väldigt välbehövligt med lite sopning om du frågar mig. Hallen svämmar över att gruskorn och det knastrar under fotsulorna när jag går upp på morgonen. Jag får snart ställa en sopborste i hallen så att jag kan sopa lite mellan storstädningarna.

Idag har jag fotograferat två hus i Saltsjöbaden. Till det yttre inte större än vanliga villor, men skenet bedrog. Rummen tog aldrig slut. Det var så många rum att jag till slut började bli tveksam om jag fotograferat igenom allt. Husen var som labyrinter och jag förstår i ärlighetens namn inte vad man ska ha så många rum till. Kanske hade säljarna nu också insett det och beslutat sig för att hitta annat.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar