torsdag 11 april 2013



















Till helgen kommer den sägs det, Tyskvärmen. Innan dess ska vi hinna med att få lite nederbörd och förhoppningsvis kommer det som regn den här gången. Jag håller en extra tumme för det med tanke på att lilla Bettan ska bli av med sina vinterbroddar på måndag.

Jag tycker väldigt bra om vintern, det är få dagar som kan vara så vackra som kalla, soliga, knarrande vinterdagar. Då frosten sitter som vitt ludd i träden och luften står nästan stilla. Då trivs jag. Men även jag måste medge att den här vintern har känt särdeles lång. Jag vill också att våren ska skynda sig lite nu. Senast igår åkte jag ut mot kusten och jag såg då att isen fortfarande har ett stadigt grepp om strandkanterna. Inte en spricka så långt ögat nådde. Det är klart att våren tvekar då, vem skulle inte göra det?

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar