torsdag 25 oktober 2012



















Dagen då Prinsessan Madeleine deklarerade sin förlovning synkroniserade med snöns intåg i Johanneshov. Jag kan nog ärligt säga att snön upptog mer av mitt intresse än prinsessans kommande bröllopsplaner. Jag är glad att jag slipper bila ner till Småland inför helgens vinterbestyr då vi ska bomma igen för säsongen. Vinterdäcken ligger än så länge på hyllan, men det lär bli aktuellt att sätta på dem ganska snart om Kung Bore fortsätter i den här takten.

Idag susade jag faktiskt förbi Drottningholm i arla morgonstund och då hade nyheten om förlovningen ännu inte nått mig. Jag visste heller inte om att det skulle ligga ett lite snötäcke på marken lagom till läggdags. Detta snötäcke förvånade nog även Kungen en smula eftersom jag såg att han glömt att ta upp båten, stackarn.

Jag som köpt nya höstskor och allt. Ska jag inte få användning för dem i år nu då? Om det nu blir så att vi går direkt på vintern så har ju vinterkängorna definitivt förtur. Kanske får jag istället avvakta och låta de nyinköpta skorna bli tidiga vårskor istället?

Nåväl, nu önskar jag Godnatt och varför inte avsluta kungligt.
Tihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar