måndag 22 oktober 2012



















Det var sannerligen inte igår som jag åkte tåg. Sedan jag skaffade gamla Bettan har jag tenderat att bli lite lat. Det är liksom enklare att bara sätta sig i bilen och åka iväg, vart man nu vill ta sig. Slippa boka dyra biljetter och dra på tunga väskor. Det senaste året har ju SJ dessutom visat sig vara allt annat än pålitligt, så det ska bli intressant att se hur det går för mig framöver. Biljett är i alla fall bokad till Småland och som ni ser har jag på resan dit hamnat i 2:a klass Snålis. Kanske är det ett sätt för SJ att förnedra sina resenärer redan innan resan blir försenad. Nåväl, jag ska inte måla fan på väggen, det kan gå vägen. Jag har ju faktiskt fått välja fönsterplats och tyst vagn. Alltid något.

Nu är det verkligen höst! Sommarstugan ska stängas för i år och jag känner alltid ett litet vemod när det är dags. Sommaren är ett minne blott och vi går onekligen mot mörkare tider. 
Men om man nu ska se något positivt i det så får man ju äntligen en anledning att tända ljus och sitta inne och uggla. Så, med det i minnet ser jag fram emot nästa vår och sommar mitt i mörkaste Småland.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar