lördag 27 oktober 2012



















Idag har jag åkt tåg. Baklänges. Jag hade beställt fönsterplats och hamnade mycket riktigt längst in vid fönstret, men mitt i mellan två fönster. Jag satt om man säger lite mer vid en mittbalk. Om jag vred huvudet så mycket jag kunde åt höger och ytterligare lite till, så kunde jag se ut. Så ja, jag satt vid fönstret. 

Jag färdades i Veolia Transports regi i en vagn som var så omodern att det närmast kunde liknas vid museivagn från Svenska Spårsällskapet. Men eftersom jag gillar retro kändes det riktigt bra. Sätet var mjukt och gymnasietjejerna på sätet framför skrek bara de första 50 minutrarna. 

Eftersom den utannonserade fönsterplatsen inte var optimal, valde jag att titta på delar ur SVT Plays arkiv. När jag nådde Nässjö var marken täckt av ett vitt lager pudrig snö och jag var några intressanta program rikare. En bra kombo.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar