tisdag 30 oktober 2012



















Nu är det stängt för vintern. Vattenledningarna har tappats ur och elen stängts av. De små mössen i väggarna får acceptera läget och frysa en tid framöver. Jag tycker nästan lite synd om dem. Jag har lyssnat på dem genom väggen när jag ska sova och lärt mig tycka att det är lite hemtrevligt att ha dem där. När jag först hörde dem i slutet av sommaren var jag mest rädd och tänkte att jag kanske vaknade med en gnagare i sängen, men nu känns det helt ok att de är där. Jag tänker ju inte mata dem för att de ska stanna kvar, men så länge de håller sig på sin kant kan jag gärna låta dem hållas. 

Det var värst vad det gick fort hem idag. Tågchauffören kanske hade hemlängtan, om han nu var hemmahörande i huvudstaden vill säga. Två och en halv timma tog det, varken mer eller mindre. Jag hann avverka sista avsnittet av den svenska kriminalserien Arne Dahl innan jag rullade in på Stockholms Central. Med dålig täckning och ett antal tillfällen av buffrande tog det nästan exakt två och en halv timma att se nittio minuters kriminaldrama. 
När jag bokade biljetten stod det att internet ingick, men att surfa på SJ nät kostade 99 kr för hela resan. Det tycker jag var lite fisigt. SJ borde bjussat på det!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar