torsdag 4 oktober 2012



















Idag agerade jag flyttgubbe i Bagis efter jobbet. Mina favoritflyttar är absolut dem som sker mellan två punkter i närområdet.  Idag blev det precis så, från en fin lägenhet till en annan och det gick geschwint också dessutom. Allt detta toppades med en 90-grammare och pommes i det nyinvigda köket. Slutet gott allting gott!

Jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen. Det är förvånansvärt många barn ute på skolorna som har ett helt bedrövligt sätt mot sina medmänniskor. Jag menar, vanligt hederligt vänligt bemötande kan väl inte vara så märkligt? Jag är fullt medveten om att några av er kommer att tycka att jag gnäller som vore jag en gammal tant, men det får jag ta. Det är sannerligen inga gentlemen eller för den delen gentlekvinnor som går omkring i skolorna. Jag kan inte räkna alla de gånger jag stått med utrustning upp till hakan och fått en dörr ansiktet när jag varit på väg ut. Faktum är att de är väldigt lätträknade, som bemödar sig att erbjuda hjälp eller hålla upp en dörr till en trött fotograf. Det gäller att ta vara på tillfället då det händer, då blir jag glad. 
Det är en smått oroande mentalitet vi håller på att utarbeta hos elever runt om i landet, kanske i synnerhet i Stockholmsområdet, vad vet jag. Det är så tydligt hur de helt och hållet går upp i sig själva och inte ser sin omvärld. Sådan husse sådan hund heter det ju och jag tror att det går att applicera även på barnen. Sådan förälder, sådant barn.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar