tisdag 2 oktober 2012



















Det var godare än det ser ut kan jag lova. En svamprisotto med västerbottenost, en riktig lyxmåltid på en tisdag.
 
Jag ska ärligt säga att jag höll på att börja gråta när klockan ringde i morse klockan halv sex. Jag är inte byggd för så tidiga mornar. Men det fanns inte mycket att välja på när jag skulle ta mig till Spånga för dagens värv. 
I biblioteket fick jag bygga upp mina grejer och det var lite trångt om saligheten minst sagt. På gruppbilderna såg det ut som om klasserna stod inklämda mellan två bokhyllor, och det var ju exakt det dem gjorde. Inte blev det snyggt, men skolan ville hålla på traditionen och fotografera i skolbiblioteket.

Mina mornar vilar i Mix Megapols händer. Äntligen Morgon med Gry Forsell och Anders Timell lyssnar jag på från halv sju tills jag börjar fotografera runt klockan halv nio, ibland lite längre ändå. Jag vågar nog påstå att jag mer eller mindre gått under av leda under mina tidiga mornar i byggtagen om jag inte kunnat lyssna på dem. Det är hemtrevligt och faktiskt lite mysigt att lyssna på dem varje morgon. Under hösten ingår de helt klart i mina morgonrutiner och jag vill helst inte vara utan dem.

Imorgon blir det Spånga igen, så jag önskar godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar