måndag 17 december 2012



















Den stora julbakshelgen har passerat. Sedan några år tillbaka brukar jag baka knäckebröd till jul, så även i år. Brödet fick sällskap av Sirapskakor och den klassiska pepparkakan. Samtliga tre smakade som man säger lite för gott, för mitt eget bästa. Pepparkaksdegen räckte inte bara till små hjärtan och granar utan även till ett hus. Mina usla betyg i matematik gjorde mig till en inte allt för pålitlig arkitekt, men ett hus blev det. Med tillhörande dass och uthus. Med lite kristyr som pricken över i tror jag faktiskt att det kan bli riktigt fint. 

Det har blivit plusgrader. Snön är mjuk som strösocker och det gör det inte precis enklare att bo i söderort. Idag lyfte jag helt sonika luren och ringde de ansvariga för snöröjningen här i Johanneshov. Kanske inte helt förvånande kunde samtalet inte ens kopplas upp. Troligtvis var det fler än jag som ledsnat på snömisären. Jag ger upp.

Jag har ägnat kvällen åt att slå in julklappar. Det blir alltid fler än man tror och jag får fortsätta min paketinslagning imorgon. Jag tillhör dem som säger nej tack i affären när de frågar om jag vill få det inslaget. Något ska man ju slå in själv också tänker jag, det hör liksom till. I år har jag ju dessutom köpt de allra flesta av mina julklappar på nätet och då finns det inget annat alternativ än att slå in på egen hand. Men det är roligt att slå in paket tycker jag. Kul att göra fint för att kunna ge bort.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar