torsdag 13 december 2012



















Lilla släktklenoden Lucia står på plats och allt är som sig bör denna den 13 december. Jag läste i tidningen att meteorregnet Geminiderna skulle spraka för fullt under Luciakvällen. Men jag verkar gå bet på det eftersom molnen hänger tunga över Stockholm. Det hade varit roligt att se annars kan jag tycka. Geminiderna är tydligen kända för att ha starka olikfärgade vita, gula, gröna och blå meteorer. Denna afton kan den som har klart väder skåda mellan 50-80 meteorer per timma. Men jag får fortsätta att glutta på TV.

Och för er som ännu inte upptäckt Historieätarna på SVT kan jag passa på att rekommendera det nu. Erik Haag och Lotta Lundgren äter de sig igenom sex olika tidsepoker. De smakar på det bästa och sämsta ur vår svenska mathistoria. Riktigt intressant och underhållande om jag får säga det själv. Ta en titt!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar