lördag 29 december 2012



















Att hitta något på rean fungerar som allra bäst när man åker dit helt förutsättningslöst. Så var det idag. Jag åkte dit för att köpa en ny almanacka och en liten flaska bubbel till nyårsafton. Jag återvände hem med två byxor och två fina ulltröjor. Totalt kostade dessa fyra plagg lika mycket som endast byxorna hade kostat före rean. Vilket kap! Ja, jag vet att vissa butiker luras lite under rean, för det har jag läst i Aftonbladet. Kanske hade de satt upp priset på dessa byxor strax före rean så att det nedsatta priset skulle få mig att känna det som att jag i princip lurade affären genom att köpa dem. Men, man kan väl få drömma lite, låtsas att jag faktiskt tjänade in 1200 kr på att invänta rean. 

Att köpa almanacka innebär att bli satt i en djungel av olika format och utförande. Kanske är det bara jag som använder almanacka numera? De flesta verkar nöja sig med att skriva ner händelser som påminnelser i telefonen. Jag däremot, tycker det är lite trevligt att ha mina inplanerade saker på pränt. Jag får en överblick som känns bra. I vilket fall som helst hittade jag en tillslut. En svart som visade tiden veckovis på varje uppslag, det gillar jag.

Nu ska jag sova en stund.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar