tisdag 4 december 2012



















Häromdagen försökte jag leta rätt på den snöskyffel jag köpte en vinter för några år sedan. En vanlig enkelt liten skyffel som fixade de flesta snöhögar som samlats vid Bettan efter plogbilens verk. Jag känner på mig att den kommer att bli viktig för mig även denna vinter, men jag är inte människa att hitta den. Jag har tittat i garderober och förråd, den är borta. Av den anledningen åkte jag idag iväg till Sickla köpkvarter för att köpa en ny på Clas Ohlsson. Backen som förvarat de små skyfflarna ekade tom. Det fanns inte en snöskyffel att få tag i så långt ögat nådde. Varenda butik hade slut på dem. Så jag fick hyfsat snopen åka hem utan. Kanske kan jag hoppas på bättre lycka en annan dag, någon annanstans.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar