tisdag 11 december 2012



















Nu har det hänt, en av gatorna i mitt kvarter är plogad! När jag kom från tunnelbanan tidigare idag stod det två traktorer och en gigantisk lastbil på gatan och det lastades snö för glatta livet. Jag förmodar att tisdagsgatan nu är parkeringsbar. Har jag tur kan Gamla Bettan få plats där imorgon. 

Dagens fotografering gick av stapeln i Midsommarkransen och dit kunde jag som tur var åka tunnelbana. Jag besökte en underbart fin lägenhet med två kakelugnar och en öppen spis. En överfull skål med doftande Ingrid Marie stod på matsalsbordet och i fönstret med burspråk stod en vit amaryllis. På golvet vid kakelugnen stod en vas med granris och det knastrade hemtrevligt från den öppna spisen. Det var en riktigt angenäm stund i södra Stockholm.

Idag kom det sista paketet från min julklappslista med posten. Nu kan jag med anda ord bocka av julklappsköpen för i år. Det känns lite skönt att ha allt klart. Nu återstår det roliga med att slå in dem i små fina paket och ge bort dem. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar