fredag 17 augusti 2012



















Hallon med mjölk. Det är så ljuvligt att fortfarande kunna ta del av sommaren trots att semestern är slut. Det är ju bara augusti och sommaren är inte över. Jag tänkte faktiskt på det i morse när jag tidigt i ottan spatserade till bilen. Det är fortfarande sommarluft ute i arla morgonstund. Den där höga klara luften jag trodde mig känna för ett tag sedan måste varit ren inbillning. Det känns skönt.

Nu gäller det att ta vara på sommarkänslan innan hösten och mörkret tar överhanden. För min del handlar det lite om att hamstra det som gett frukt. Mina örter och chilipeppar kan börja frysas in och hängas på tork. Det är en speciell känsla att kunna ta del av egen skörd när vinterkylan viner utanför fönstret. Och smakmässigt skiljer det sig som natt och dag mellan de köpta och egenodlade. Ni anar säkert vilken som vinner kampen om den bästa smaken.

Efter första veckan på jobbet är jag faktiskt riktigt trött. Det ska jag råda bot på nu.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar