torsdag 16 augusti 2012



















Tillbaka till vardagen, tillbaka till köerna. Alltså jag har sagt det förut men jag tänker banne mig säga det igen, jag avskyr köer! Ni vet sådana där köer som börjar långt innan Stockholms innerstad och kryper fram i samma takt som en fluga på ett flugpapper. Precis så fort som det antagligen skulle gå om jag istället klev ur bilen och puttade den med muskelkraft. Vardagsstress i ett nötskal.

Idag var det som en sauna där jag jobbade. Alla fönster gick visserligen att öppna, men det hjälpte föga när termometern utomhus landade runt 25 gradersstrecket. Solen formligen vräkte ner utanför när dagens fotografering gick av stapeln i innerstans mest syrefattiga klassrum. Det gick så långt att jag tillslut fick be dem som inte just för stunden skulle bli avporträtterade, att vänta i korridoren för att spara på syret lite. Imorgon hoppas jag på mer syre under arbetstid.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar