fredag 3 augusti 2012



















Idag vaknade jag av att regnet formligen hälldes ner utanför fönstret. Vid närmare inspektion visade det sig att det trots allt var väldigt varmt och skönt ute. Efter frukost tog jag därför en promenad i shortsbyxa och linne. Solen visade sig och värmde riktigt härligt! Jag hann med en liten fika hos mr P i studion. Han ägnade sig åt att lägga klinker och det blev riktigt stiligt måste jag säga. 

Kaffe i all ära men efter en stund blir man hungrig. Om man vill bli rejält mätt och inte för stunden tänker sunt så är Bagel Street café ett väldigt säkert kort. Jag valde min vana trogen en bagel med chevré, nötter och honung. Därtill den klassiska Philiadelphiosten, utan den, ingen bagel. När tallriken barskrapats kunde jag med nöd och näppe resa mig från stolen för att fortsätta promenaden. Mätt är definitivt en underdrift. 

Årstaviken fick besök på vägen hem. Det är ganska fantastiskt ändå, att kunna bo i Sveriges huvudstad och njuta av storstadsmyllret samtidigt som man kan höra vågorna klucka och känna stillheten vid vattnet. Sitta på en bänk mitt bland stockrosor och titta på dem som påtar runt sina fantastiska kolonilotter vid sluttningen mot vattnet. 
Det är en ynnest att kunna ta del av två världar på det sättet. Samma sak gäller området där jag bor. En kvarts promenad in till söder samtidigt som jag har hela Nackareservatet runt hörnet åt andra hållet. Jag har svårt att tänka mig något bättre just nu.

Därmed önskar jag god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar