onsdag 22 augusti 2012



















Idag har jag sannerligen inte stressat ihjäl mig. Ganska skönt som omväxling. Jag har hunnit med att läsa de flesta twitterinlägg som gjorts under dagen, passat på att gå fram och tillbaka i klassrummet några gånger, läst aftonbladet på webben, druckit kaffe i lugn och ro samt ätit äpple. 
Bland världskartor och plaststolar har jag befunnit mig idag. Dessutom fanns det några gamla skolplanscher som fångade mitt intresse. Skolplanscher tycker jag för övrigt kan vara väldigt vackra, i synnerhet om de fått åldras med värdighet. Det ni ser här ovanför är en skolplansch som tydligen ska visa den brittiska samhällsstrukturen i början av 1900-talet. Jag vet inte om ni kan se det, men Pippi Långstrump dansar faktiskt omkring i ring med både Tommy och Annika på den brittiska landsbygden. Ja, Astrid hon visste då verkligen hur hon skulle infiltrera och marknadsföra sina sagor innan de ens hamnat på pränt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar