tisdag 7 augusti 2012



















Idag har jag tvättat och fejat må ni tro. Den gamla Monarken har ändrat skepnad från smutsig och mossbeklädd till cykelklassikern med patina. Kedjan har smörjts och muttrar dragits åt för att så småningom utmynna i en provtur ute på gårdsplanen. Det var en ren fröjd att äntligen få sätta sig och trampa ett par varv. Eftersom skrapsår hör barndomen till tyckte jag ändå att det var säkrast att byta ut den ena hjulmuttern på bakhjulet eftersom den förlorade mot min styrka idag när jag justerade däcket. Åldern hade antagligen tagit ut sin rätt på den och den sprack helt enkelt. Eftersom det visade sig att mr S var självaste mutterkungen så slapp jag pipa iväg och köpa en, det tackar jag ödmjukast för. Nu är cykeln alltså helt redo för nya äventyr. Det känns kul.

Jag vet inte om det är inbillning men jag tycker att luften har blivit lite högre. Kanske vill augusti påminna oss om vad som komma skall, eller så är det bara en tillfällighet. Jag tyckte att det kändes lite höstlikt i luften idag, men det kan väl knappast stämma? Augusti får väl ändå sägas tillhöra sommarmånaderna? Jag menar Per Gessle kan ju inte ha fel i sin låt Juni, juli, augusti. Han säger ju klart och tydligt att vindarna är varma då. Det måste ha varit ren inbillning det jag kände idag.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar