torsdag 1 november 2012



















Tillbaka i ett mulet Stockholm, föga upplyftande vädermässigt måste jag erkänna. Småland bjöd på rimfrost, Stockholm bjuder på dimma. Vackert båda två, men rimfrosten är nog strået vassare. Det enda positiva med frostfri huvudstad är att jag faktiskt inte har behövt glida omkring som en tvål på gatorna med mina sommardäck. Imorgon är det dock slut med våghalsigheten, Bettan ska få vinterbroddar igen, det känns tryggt.

Idag har jag hjälpt fröken V att sätta färg på väggarna i vardagsrummet. Ja, eller färg och färg förresten, vitt blev det och snyggt. Den senaste tiden har jag lärt mig att det är en jäkla skillnad på vitt och vitt. Vitt är väl vitt tänker jag, men inget kan vara mer fel. I färgbutiken kan man välja fritt mellan en uppsjö nyanser av vitt: grädde, magnolia, snö, tofu, vitlök, äggskal, älva, krita, fjäder, lovika, antikvit, frost, vinter, moln, bomull, tyll, salt, maräng, yoghurt, stockholmsvitt och slutligen vit. Den nyans som fick pryda vardagsrummet hos fröken V var rätt och slätt vit, inga konstigheter. Det blev riktigt snyggt. 

Nu ska jag vila mina små armar efter idogt rollande.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar