tisdag 1 januari 2013



















Nytt år och jag passar på att önska god fortsättning till dig som läser. 2012 var ett år som förde väldigt mycket gott med sig, men det var också ett år som prövade mig hårdare än jag hittills upplevt. Jag förlorade min morfar. Jag tänker fortfarande på honom dagligen och saknar honom oerhört. Snart har det gått ett helt år sedan du lämnade oss och det känns fortfarande som att det var igår.

Nyårsafton förflöt i lugnets tecken. God mat och trevligt sällskap fick sätta punkt för i år. Speciellt god var efterrätten som föll på vår lott att bjuda på. Vit chokladmousse med hallon och blåbär slank ner som bomull i strupen. Jag tror faktiskt den gjorde succé i det övriga sällskapet också.

Snön håller på att försvinna. Det är tö så det bara skriker om det. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men just nu känns det mest som att det är en befrielse att snön minskar i omfång. Den får gärna komma åter och låta vintern börja på ny kula, nu när Peab är med på noterna. För det var väl ert nyårslöfte, att följa gällande avtal och hoppa in i traktorn med plogblad och röja snö så att det står härliga till här i Johanneshov? Allt är förlåtet, nu låter vi vintern fortsätta med snö och gnistrande kalla dagar.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar