onsdag 5 september 2012



















Idag for jag ut till Huddinge för att jobba. Där vid vägen ligger Tant Åkes Husman. En restaurang som jag minst sagt är lite nyfiken på. Varje gång jag kör förbi tänker jag att jag måste stanna till och proväta Tant Åkes mat någon dag. Vi får se om den dagen kommer.

Nu är den alltså officiellt här med besked, säsongens första förkylning. Varje år vid den här tiden svullnar halsen upp och blir röd. Huvudet värker och kroppen känns tung och lite orkeslös. Nåväl, det är bara att bita ihop och låtsas som att det regnar. Av erfarenhet vet jag att ju längre säsongen lider desto svårare blir förkylningarna. När jag om en månad eller så, börjar beta av förskolorna och umgås med barn som har grönt snor, det är då man blir sängliggande. Inte ens en luttrad skolfotograf pallar de bacillerna. 

Jag passade ju lägligt nog på att fylla år igår. De brukar gå ganska obemärkt förbi om man bortser från god mat och lite trevliga hälsningar. Gårdagen innehöll lite av varje men framförallt en god portion mat och lite gott till kaffet. Jag kan tydligt se vartåt vinden blåser avseende grattishälningar. Jag fick ett par tre sms, telefonsamtal från familjen och den absoluta majoriteten fokuserade sin grattiskraft över nätet. Facebook dignade av fina hälsningar och jag är så tacksam för att ni kom ihåg mig! Tack!

Nu ska jag försöka kurera mig lite!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar