tisdag 11 september 2012



















Jag vet inte hur många tejprullar jag gör slut på under en säsong, men det blir några stycken. Jag tejpar sladdar, markerar blixtstativ och stolsposition. Allt för att livet ska bli lite enklare på jobbet. Lyckan är fullständig om tejpbitarna får sitta kvar på golvet tills nästa dag. Då slipper jag mäta in allt på nytt och studiobygget tar fyrtio minuter istället för en och en halv timma. Den senaste veckan har jag haft nöjet att vara på en skola där tejpen suttit som en andra hud mot gympagolvet. Så bygget har gått relativt smärtfritt, vilket känts skönt. 

Utanför fönstret har det tydligen varit sådär härligt varmt och skönt som meteorologerna förutspådde. Jag har känt det när jag gått till bilen på morgonen och när jag äntligen får tillfälle att åka hem. Där i mellan har jag bara fått titta ut på härligheten. Jag håller tummen för att det ska hålla i sig till helgen så jag får tillfälle att njuta av det.

Därmed önskar jag godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar