fredag 7 september 2012



















Lite fredagsmys piggar alltid upp. Idag var det fröken H och Sirsan som stod för sällskapet. Det har öppnats ett nytt café i mina kvarter och det skulle såklart inspekteras. Det bjöds till råga på allt på försenad födelsedagsfika, riktigt lyxigt. Sirsan tyckte visserligen att vi fikade lite för långsamt eftersom lekparken lockade mer. Nåväl, vi hann ju med båda. 

Just ikväll känns det extra skönt att det är fredag. Jag känner mig trött och lite ynklig. Mitt halsont vill inte riktigt ge med sig. Förhoppningsvis har det släppt lite imorgon i alla fall.

Minns ni hibiscusskotten jag fick av en dam som jag var och fotograferade hos? Dem som jag mer eller mindre räddade från döden i hennes inrökta lägenhet. Av någon anledning har jag inte komit mig för att sätta dem i jorden och rotsystemet har bara växt sig större och större i vasen. Idag upptäckte jag till min stora glädje att de fått knoppar! Då kände jag att jag inte kunde vänta längre med att sätta dem i mull. Så nu står de här i ny fet jord. Vi får väl se om den orkar behålla sina knoppar så att jag får se dem blomma.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar