torsdag 6 september 2012



















Lilla Bettan har börjat bli gammal. Ja det har hon väl i och för sig varit ett bra tag, men nu har hon rullat ett antal mil som bevis på det också. Idag passerade 21 000 mil när jag åkte till jobbet. Hoppas att hon hänger med ett tag till. Peppar peppar och tvi tvi och allt annat skrock är väl lika bra att ta till i samma andetag som man önskar Bettan vidare lycka på vägarna.

Idag tyckte jag att det fick vara slut på utomhusvistelsen för mina örter. Visserligen är det ljumma vindar som blåser på dagarna och bättre ska det bli i början av nästa vecka. Men nätterna, mina vänner, nättera börjar bli förrädiska för de känsliga små liven. Det kanske är lite i överkant att ta in dem redan, men jag vill inte göra samma misstag som förra året då alla vissnade ner i förtid. Nu kommer jag med lite god näring i vattnet kunna njuta av örterna ett tag till. Det känns bra!

Nu ska jag se om det går att kurera lite till!
Godnatt!

1 kommentar: