lördag 1 september 2012



















Det har regnat i stort sett oavbrutet i två dygn. Fredagseftermiddagen i Södertälje regnade fullständigt inne. Gatorna översvämmades av allt vatten och gamla Bettan fick mer eller mindre plöja sig igenom pölarna för att komma hem till Johanneshov. 
I morse när jag drog upp rullgardinen föll dropparna fortfarande tunga mot rutan. Tanken på att dra iväg till Rosendals trädgård kändes lite avlägsen. Men sommarens motto har ju varit och är fortfarande det utnötta; Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Det tog mig inte till Rosendal just idag, men jag tror det blir ett nytt försök imorgon. 

Eftermiddagen tillbringades istället på Bagel Street café över en kopp kaffe och fint sällskap. Vissa saknar man mer än andra i vänskapsligan. Fröken K är en sådan person. Varje gång tänker jag att det inte får dröja så länge tills nästa träff. Den här gången ska det verkligen stämma.
Pricken över i ikväll blev de ljuvliga ribsen på Texas Longhorn. Det var länge sedan jag avnjöt dem och jag insåg att jag hade saknar dem en aning. I skrivandets stund är magen fortfarande mätt som efter ett rejält skrovmål. 

Därmed önskar jag godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar