lördag 29 september 2012



















Vad vill man väl hellre göra en ledig lördag, än att tvätta fönster? Inte mycket, det säger jag dig. Nåväl, det var hur som helst välbehövligt. Jag tvättade faktiskt fönstrena i vardagsrummet och sovrummet för ett tag sedan, men av någon anledning lämnade jag kvar dem i köket. Nu blev det alltså gjort och jag känner mig mycket tillfreds och nöjd. 

Det är ju en fröjd att se ut genom rena fönster, det går inte att förneka. I vardagsrummet tittade ut lite extra ofta efter att ha gjort dem rena för någon vecka sedan. Dagen efter min fönstertvätt small det till på fönstret, en fågel hade sorgligt nog störtat in mot döden. En makaber syn mötte mig när jag rusade dit för att titta. Inget spår av själva fågeln men på rutan viftade några dun i vinden och från dem rann en tunn strimma blod. Jag behöver inte nämna att det kändes som en tragisk avslutning på ett så fint fönsterarbete.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar