söndag 25 november 2012



















Dagen började med slut på kaffet. Sådant kan få en förmiddag att te sig aningen dyster. Jag brukar alltid ha hela bönor hemma så att jag kan mala lite nytt kaffe om slarvmaja inte köpt färdigmalt. Jag letade igenom mina gömmor men några bönor stod icke att finna. Jag fick därför använda lite av det nästan odrickbara kaffet med det fantasieggande namnet Turkkaffe. Ja det heter faktiskt så. Morgonen fick helt enkelt gå an med detta i koppen.

Jag har just tittat på en fascinerande dokumentär på SVT Play. Fotografen Gregory Crewdson startade för ett antal år sedan sitt mest omfattande fotoprojekt Beneth The Roses. En samling filmiska bilder som är helt fantastiska. De är rekonstruerade in i minsta dammkorn och jag kan nästan inte slita ögat från hans detaljrika fotografier. Om ni ännu inte sett den här dokumentären, så är det dags nu. Förortens magi heter den och ligger på SVT Play ett tag till.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar