onsdag 21 november 2012



















Man ser det lite här och var nu. Folk börjar smyga med juldekorationerna. Än så länge har jag inte sett några tomtar på andra ställen än i affärernas skyltning, men ljusslingorna poppar upp på allt fler balkonger i kvarteret. Det är tydligt att slutet av november är tiden då det är legalt att börja pynta. Sedan när december kommer och de flesta välkomnar julen med stjärna i fönstret och elljusstakar, då är det istället intressant att se hur länge pyntet få hänga kvar in på den nya året. 

Själv tillhör jag dem som nog låter det sitta ganska länge, åtminstone ljusslingor och sådant som flyttar upp myset några ribbor. En av grannarna brukar dock klå mig vad det gäller balkongdekoration och ljus. Om jag inte minns fel tror jag att slingan satt uppe till en bit in i mars förra året. Vi får se hur länge den sitter i år.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar