måndag 12 november 2012



















Ny arbetsvecka, i Spånga. Idag skulle jag betala min sedvanliga parkeringsavgift i automaten och såg att den var trasig. Kanske borde jag bara ha gjort det som massor av andra säkert gjort i den situationen, chansat och struntat i att betala. Istället såg jag att det fanns en alternativ betalning via Easypark. Eftersom jag var lite stressad kontaktade jag dem och bad dem hjälpa mig med parkeringen. I min fantasi ringde man dit och så påbörjades betalningen. När man sedan ville avsluta den, ringde man åter upp. Icke! 

Man var tvungen att registrera sig och det ena med det andra. Hon avslutade samtalet med att berätta att registreringsavgiften var 99 kronor. Eftersom jag bara skulle utnyttja min lilla p-plats i några timmar tyckte jag att 99 kronor utöver parkeringsavgiften var aningen saftigt. Det berättade jag för henne med utropstecken i rösten. 49 kronor då? sa hon då. Jag var för stressad för att säga nej. Så en parkering som i vanliga fall skulle kostat några femmor, hamnade istället på drygt 70 kronor. Fisigt om du frågar mig.

Jag vill avsluta med att kasta glädje över mina små ekollon som slagit rot! De sträcker sina små ljusgröna blad mot vinterhimlen. De växer så det knakar och jag är rädd att de ska braka iväg lite för långt nu under vintern och bli rangliga. Kanske borde jag ställa dem lite mörkt och svalt ett tag?

Nu önskar jag godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar