tisdag 6 november 2012



















Idag har jag äntligen haft tid för att åka och storhandla. City Gross i Kungens Kurva fick mig som kund idag. Det känns så lyxigt att alltid få 12% rabatt på frukt och grönt. En påse saftiga Ingrid Marie för en spottstyver gör mig riktigt glad. Jag har redan ätit två av dem nu ikväll.
Det ni ser här ovanför var en tomatsort som jag inte tidigare stiftat bekantskap med. Coeur de boeuf heter den och var stor som en genomsnittlig knuten mansnäve. Den såg läcker ut, men av någon anledning kom jag av mig mitt bland alla låga priser på grönsaksavdelningen så jag fick aldrig med mig några hem. Det får bli nästa gång. Jag får hålla till godo med mina Ingrid Marie och flätan med vitlök.

Imorgon bitti ska det tydligen bli lite halt sa de på väderleksprognosen. Det är nästan så jag går och förväntar mig att det ska vara frost nu när jag bytt till vinterdäck. Inte för att jag vill, utan för att det liksom hör vinterdäcken till. Som det är nu, knastrar dubbarna lite förläget mot asfalten där jag susar fram. Det skulle kännas bättre med lite snö under däcken nu när jag äntligen är beredd. Vi får se vad termometern står på i arla morgonstund.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar