tisdag 13 november 2012



















När man tillhör dem som försöker hålla igen lite i veckorna blir det svårt om man blir bjuden på kaka till kaffet på morgonen. Det känns liksom lite oartigt att säga nej tack när de sticker till en ett litet fat av godsaker. Så jag åt upp alla. 
 
Idag har jag gjort vinter på balkongen. Plockat bort de sista blommorna och tagit bort den genomsura gröna mattan. Allt fick åka ner i soppåsen och till nästa vår köper jag en ny härlig matta att gå barfota på. Jag hängde också upp en liten talgboll till talgoxarna. Jag vet att det kanske inte är så poppis att mata fåglarna på balkongen, men det struntar jag i. De är så söta där de sitter och pickar i sig, så det får vara värt lite grannosämja om det är på det viset. Faktum är att jag har matat de små liven i ett par år och ingen har någonsin klagat. Så jag matar på.

Imorse var det frostigt värre. Rutorna fick skrapas och de tog ett tag innan man kunde se ut genom rutorna. Men jag tycker ändå att gamla Bettan är duktig på att svepa bort imman så här års. Det gäller bara att ha lite tålamod. Vi får se om kylan håller i sig även till imorgon bitti. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar