söndag 18 november 2012



















Jag vet att jag varit dålig på att uppdatera på sistone. Jag har varit så hopplöst trött att jag prioriterat lite sömn före skift. Illa, jag vet, men ibland har man inget val.

Så, höstens sista fotovecka som skolfotograf har gått av stapeln. Norrort hela veckan, vilket betyder tidig otta och det är ju som vi alla vet inte min kopp te. Jag har fått sova ut i helgen åtminstone, men om sanningen ska fram så har det inte hjälpt ett dugg. Jag är fortfarande alldeles för trött för mitt eget bästa. Jag hoppas att få ordning på sömnen snart. 

I norrort är man väldigt generös och omtänksam. Det är inte allt för ofta jag ens blir tillfrågad om jag vill ha en slurk av kaffet på morgonen. Men i Spånga har frågan alltid dykt upp och jag har alltid tackat ja. Det verkar dessutom vara populärt att äta kakor till morgonkaffet. Som ni sett tidigare är det småkakor av allehanda slag som bjuds. Väldigt goda och svåra att låta bli. I fredags kom förskolepersonalen in med en hel bricka av godsaker. Jag hade väldigt svårt att säga nej så jag tog emot brickan och smakade på en sort för att inte verka oartig. Igen.

När jag packat ihop för dagen och skulle bära ut mina grejer till bilen sa en förskolepedagog: Bär du alla dessa saker varje arbetsdag? Ja, sa jag. "Och hur känns det?" tillade hon. Svaret var mer diplomatiskt än sanningsenligt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar