måndag 5 november 2012



















Föreställ dig att du är så lik en annan människa att omgivningen har svårt att skilja er åt. Lika långa, likadan kroppsform, likadant hår och ögon. Tänk att vara enäggstvilling. Det har jag ju sett några stycken i livet, men aldrig har jag sett några som var så exceptionellt lika som de små förskoleflickor jag såg idag. Inte blev det bättre av att föräldrarna klätt dem i identiska kläder. Det måste ha varit en lättnad för både förskolepersonalen och föräldrarna när den ena av dem tappade en framtand så att det överhuvudtaget gick att särskilja dem.
Det var en märklig upplevelse att se dem bredvid varandra idag. Faktiskt kändes det som att jag såg dubbelt, så lika var de. 

Helgen har gått i makligt tempo och det passade mig alldeles utmärkt. Fröken V tog med mig till en fiskrestaurang i Uppsala och det var en njutning för både öga och gom. Jag äter alldeles för sällan fisk om jag får säga det själv. Jag är dålig på att tillaga den och det blir alltid det gamla vanliga. När jag nu fick äta en röding från himmelriket blev jag sugen på att försöka laga fisk lite oftare, jag får helt enkelt rota fram några recept som lär mig laga firre. Det blir en utmaning!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar