måndag 26 november 2012



















Jag fick höra att jag skulle hålla mig hemma idag eftersom jag väntade paket från UPS. Om annat skulle jag skriva en fullmakt att sätta på dörren med meddelande om att det gick bra att lägga paketet i brevlådan eller hänga det på dörren. 

Eftersom jag hade lite ärenden att uträtta i stan så jag tänkte invänta paketet fram till lunch och hade det inte dykt upp då, så fick jag väl sätta upp en lapp. Ett paket som var så viktigt att det delades ut med bud ville jag helst slippa skylta med på dörrhandtaget inför öppen ridå. Nu kan man ju lätt missledas att tro att jag inte litar på mina grannar, men det har jag faktiskt ingen uppfattning om eftersom jag inte känner dem.

Nåväl, paketet dök inte upp före lunch och jag fick tejpa upp den där lappen. Jag hann uträtta allt jag tänkt och ta mig tillbaka med tunnelbanan. När jag vek av in på min gata såg jag hur den klassiskt bruna UPS-bilen svängde in på min gata. Jag ökade på stegen och sprang som en tok sista biten för att hinna upp henne innan hon klev in genom porten. Med andan i halsen legitimerade jag mig och fick så äntligen mitt viktiga paket. UPS-budet tackade för hjälpen och var tillsynes väldigt tacksam över att slippa gå i trappor ytterligare en gång denna dag.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar