torsdag 29 november 2012



















Så kom den då tillslut, snön. Jag såg på väderleksrapporten igår att det skulle snöa under natten och därför kunde jag inte låta bli att glänta lite på rullgardinen redan innan jag på riktigt klev upp ur sängen. Mycket riktigt, ett litet täcke på ungefär 5 cm låg på taken. Träden utanför var som plockade ur Elsa Beskows vackra teckningar. 
Det är mysigt med snö, jag kan inte förneka det. Det blir ljusare och vintern känns av någon anledning inte så outhärdlig som när asfalten ligger svart en decemberdag.
För några år sedan köpte jag en kombinerad borste och isskrapa. Den hade jag varit förutseende nog att plocka ner till bilen. I morse låg den lägligt nog i bagaget för att jag smidigt och lätt skulle kunna borsta av gamla Bettan så att hon kunde ta mig till Huddinge. Nåväl, gamla Bettan var uppenbarligen inte en av dem som längtat mest efter snön. Hon hade helt sonika låtit bakluckan frysa fast så jag stod där utan borste. Det blev till att fösa av den lilla snödrivan som skapats, med jackan. Det gick ju bra det också om än lite kylslaget.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar