fredag 9 juli 2010



Den stora fönsterdagen har avverkats.
Det kommer att bli fler.
Idag har det slipats och pillats på gammalt kitt och grundmålats. So far so good. Imorgon blir det kittning och förhoppningsvis blir det till belåtenhet.

Ryggen tog stryk kände jag. Det är sällan jag står böjd som en ostkrok numera. Idag blev det heldag i ostkrokens tecken, klart man lider.
Mellan varven blev det bad. Det var skönt att svalka sig när solen legat på och bränt lite för bra på ryggen. 23,2 C är inte illa pinkat om du frågar mig. Då är det ju ingen match längre. Inte ens svårt att doppa sig.

Tji fick jag som trodde jag skulle ligga en stund i hängmattan. Kanske blir det tid för det imorgon.

Medan jag rengjorde penseln såg jag en blänkare på TV med Caroline af Ugglas. Oj vad jag gillar henne kände jag! Hon struttar omkring med landets skönaste attityd till livet. Om Caroline af Ugglas skulle vakna imorgon med uppdraget att kitta fönster, skulle det förmodligen bli otroligt konstnärliga kittränder. Och det skulle varit helt ok!

Med detta ber jag att få önska en God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar