lördag 10 juli 2010



Så fick jag äntligen ligga en stund i den där hängmattan. Kändes fint. Mest med tanke på att jag lovat mig själv att få känna hur det kändes.

Kitt upp till öronen har jag haft idag. Jag ska faktiskt erkänna att det inte var den bästa dagen på året att kitta idag. Linoljekitt har en benägenhet att bli väldigt klibbigt och svårjobbat i 33 graders värme. Det spelade liksom ingen roll om man befann sig i solen eller skuggan, kittet ville inte jobba med mig idag. Så jag är nöjd att det ens sitter på plats.

Mindre nöjd var jag när jag insåg att kittet räckte till alla skrymslen och vrår på fönstrena, utom en ynka decimeter. Och eftersom jag befinner mig på landet, måste jag snällt vänta tills måndag innan jag kan köpa nytt. Sådan är lagen om kitt på landsort.

Bror med sällskap dök också upp idag. Trevligt! Det har avverkats träd och äntligen fick vi till den där lilla gläntan vid vattnet som vi pratat om. Det blev riktigt bra!

Några dopp har jag också hunnit med, när hettan gjorde sig allt för påtaglig.

Dagen avslutades med grill och det kändes riktigt påtagligt hur mycket bättre och skönare allting blir när sommaren fräser på i full sprutt!

Imorgon är en ny dag.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar