torsdag 8 juli 2010



Sommarstugan som är granne med Kolmårdens djurpark. Där befinner jag mig nu. Bland fågelsång, sjökluck, giraffer och hallonsnår.

Lite mör i kroppen är jag. Men jag har druckit duktigt och ätit bra. Förtjänade verkligen det där lilla svalkande badet. Jag har blivit duktig på att bada. Jag har fått lära mig att det faktiskt blir värre av att stå med händerna uppdragna över bröstkorgen. och axlarna vid öronen och fundera över hur kallt det faktiskt är i vattnet.
Påt bara. Inget trams, inget flams. Inget ett, två, tre, på det fjärde ska det ske. Gör plågan kort, i fort som en höna skiter och sedan får man ställa sig upp om man vill. Men det räknas inte som bad förrän man legat i en stund och tagit ett par simtag. Så lyder simlagen.

8 juli in alles

1 del biltripp
2 delar gräsklipp
1/4 del bad
1/2 del röd korv med bröd och senap
1 del bett på benet

Imorgon blir det fönstermålning och liten vilostund i hängmattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar