tisdag 20 juli 2010



Faktum är att det började som en skitdag. Vaknade och slog i skenbenet i sängkanten när jag steg upp. Just den lilla skinnplätten som jag alltid slår i. Det har blivit en liten permanent bula där nu. Jag vill helst slippa att slå i där fler gånger.
Kokade kaffe och slog sönder en mugg. Hällde ut kaffet då jag insåg att mjölken surnat och blev till små trådar i kaffekoppen.

En bra dag innehåller alltid en liten dos av glädje. Förmiddagen erbjöd mycket lite av den varan.
Det vände dock. Tur.

Fika avverkades med Per på andra sidan bordet. Han drog den ena rövarhistorien efter den andra om hur resan till landet i väster hade avverkats. Lät som om det hade varit en bra tripp. Lite extra avundsjuk blev jag då han halade fram en fabriksny Leica med tillhörande tidstypiskt skinnfodral. Jag pillade lite på den när han köpte kaffe. Det var stort.
Vespaskjutsen hem låg nästan i paritet.

Kajsas blommor skulle få sig en liten dusch. Det var tur det, för några av dem kippade efter andan där de stod i badkaret. Tror dock inte att det var bristen på vatten som felades just i det här fallet. Snarare det faktum att de fått för lite ljus. Några av bladen hade tyvärr vikt hädan och sett ljuset på andra sidan.

Ett samtal från Hornstull erbjöd lite bot mot det begynnande blodsockerfallet. Det tog jag tacksamt emot och fick på köpet ett trevligt samtal runt ett grönt bord.

Middagsbjuden är trevligt att bli. En smak av sommaren fick jag veta. Gott var det och jag blev mätt igen! Och så hembakt kladdkaka och glass. Smakfullt! Idag har blivit gödd upp till öronen på alla håll och magen är så rund och trind.

Antagligen kommer jag drömma om mat i natt!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar