söndag 25 juli 2010



Idag fick jag tillfälle att se mig omkring i omgivningarna.
"Det är ju riktigt grönt och vackert där du bor!" Så skulle min mamma kunnat säga och jag hade faktiskt hållit med. Det var en blandning av röda näckrosor, nässlor, vinbergssnäckor, motionsspår med elljus, stor idrottsanläggning, liten träddrake, en räv och regnvått gräs.

Vilken rotblöta vi drabbades av igår. Varenda buske och snår tycktes fått livet tillbaka idag. Nässlorna utmed vägen fick äntligen kraft att brännas igen. Vill inte ens tänka på hur det skulle kännas att ramla med näsan före in i den kompakta nässelväggen.
Men så kom den, solen. Den sken skirt genom molnen och kastade små skuggor bakom mig och Ronja. Det är väldigt lite som slår solen när den tittar fram efter en riktigt välbehövlig regnskur. Det luktar på ett speciellt sätt när solen värmer igen.

Kvällen erbjöd riktigt vällagad pannbiff med lök, potatis, lingon och gräddsås. Som om inte det var nog bjöds det på jordgubbar med grädde och snask till kaffet. Har jag sagt att mr P blir en feeder när han går på diet? Hur som helst var det en utsökt måltid och jag är glad att ha funnit en vän med sådan generositet. Det genomsyrar allt! Tack för ikväll!

Nu är det kuddags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar