måndag 26 juli 2010



Jag är så mätt. Alltså då menar jag riktigt på riktigt mätt!
Jag avslutade en middag på Texas Long Horn för nån timma sedan och det var ett riktigt stabbigt matintag vill jag lova. Jag beställer alltid samma, BBQ Ribs som idag var större än någonsin! Jag fick nästan kämpa lite för att få ner sista revbenet.

En person i sällskapet beställde in biff, men fick veta att kocken jobbade sin första dag och hade gjort biffen till en kolbit. Stackars krake fick själv komma ut och berätta, med skammen blossande om kinderna. Han utlovade en dessert som plåster på såren, men den såg vi aldrig röken av. Snopet.

När man har turister i sitt sällskap ska man tydligen visa Stockholm från sin vackraste sida, så vi åkte högst upp i Skrapan för att blicka ut och förundras över hur vackert det är att se staden från ovan. Jag tror det gick hem.
Något som definitivt gick hem var vyn av den Lisebergskanin i luftballongsform som sakta och fullständigt surrealistiskt närmade sig oss i skrapan med tänderna före. Och i korgen stod folk med vitnande knogar och skrek av skräck. Nejdå det gjorde de inte. Men ändå.

Stockholm Pride har startat och hela Stockholm flaggar regnbåge. Det är trivsamt! Jag blir alltid lite varm i själen när jag ser de små Prideflaggorna pryda varenda sl-buss.

Pride är en komplicerad kärlekshistoria. Jag kan varken säga att jag älskar eller hatar att den just startat.

It's complicated. To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar